ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ
Hastanemiz Acil Servisi, 7 gün 24 saat esasına göre hizmet vermekte olup, acil sağlık hizmetlerinin hızlı, etkin ve güvenli bir şekilde sunulabilmesi amacıyla gerekli tüm fiziki altyapıya ve donanıma sahiptir. Alanında deneyimli hekim ve sağlık personeli ile birlikte hasta güvenliği ve memnuniyetini ön planda tutan bir hizmet anlayışı benimsenmiştir.
Hastanemiz Acil Servisi 1. seviye acil servis olarak hizmet vermektedir. Acil servisimizde günlük ortalama 450-550 civarında hastamız başvurmakta ve tıbbi hizmetlerden yararlanmaktadır. 3 Müdahale, 5 İzolasyon, 5 yetişkin müşahede, 3 çocuk müşahede, 2 travma alanı, 1 kırmızı alan, 1 sarı alan, 1 yeşil alan muayene ve müdahale sedyesi mevcut olup toplamda ise 20 yatak ile hizmet vermektedir. Acil servis; hasta karşılama birimi, hasta kayıt birimi, triyaj alanı, yeşil ve sarı muayene alanları, acil röntgen, resüsitasyon (kırmızı alan), izolasyon odası, gözlem (müşahede) alanı ve hasta bekleme alanlarından oluşmaktadır.
1 Acil Tıp Uzman Hekimi ve Pratisyen Hekimler görev almaktadır. Acil servisimizde kesintisiz 7/24 doktor, sağlık personeli, triyaj görevlisi, radyoloji teknisyeni, laborant, sekreter, güvenlik, temizlik görevlisi bulunmaktadır.

Acil Servise başvuran veya ambulans ve sevkle getirilen tüm acil vakalar sağlık güvencesi ve ödeme gücü olup olmadığına bakılmaksızın kabul edilir. Acil Servise müracaat eden hastalar Acil Servis Personeli tarafından karşılanır. İhtiyacı olanlar sedye ya da tekerlekli sandalye, ambulans ve sedye hasta girişinden; yürüyebilenler ise acil ayaktan hasta girişinden Acil Servise alınır. 112 ile gelen hastaların kayıt işlemleri 112 personeli tarafından yapılır. Acil Servise müracaat eden tüm hastalar öncelikle triyaja alınıp, hastanın şikâyetleri, anemnezi ve vital bulguları alınır. Aciliyet durumuna göre, triyaj renk kod sınıflaması yapıldıktan sonra uygun renk alanına göre “Acil Servis Hasta Değerlendirme ve İzlem Formu” doldurularak hasta kayıt birimine yönlendirilir. Kaydı yapılan hasta aciliyet durumuna göre yeşil alan, sarı alan, kırmızı alan muayenesine yönlendirilir.

Acil Servise başvuran ve muayene edilen hastanın durumuna göre tetkik, konsültasyon, tedavi ve/veya gözlem (müşahede) işlemleri yapılır. Acil serviste muayene edilen hastaların her türlü sağlık sorunu mümkünse öncelikle hastanemiz bünyesinde çözülür. Muayene sonucu hastanın sevkine karar verilmişse, hekim tarafından 112 komuta kontrol merkezi hekimi aranılarak, hastanın durumuna ve hekimin direktifine göre hasta, 112 Ambulansı ile ilgili yere sevk edilir.
Acil servisten hastanın yatışına karar verildiyse, acil servis yatış önceliği doğrultusunda hastanın ilgili servise yatışı yapılır. Acil Serviste hasta ve hasta yakınlarına yapılacak bilgilendirmeler öncelikle hastanın hekimi tarafından yapılır. Acil servis sağlık personeli tarafından hekimin tedavisi doğrultusunda hastaya yapılan uygulamalar konusunda hasta ve yakınlarına bilgilendirme yapılır. Hasta bilgilendirilmesi yapılırken bilgi mahremiyeti esas alınır. Taburculuk kararı hekim tarafından verilir. Taburcu olan hastanın evde devam etmesi gereken bakım süreci hakkında hastaya gerekli eğitimler verilir. Hastanın taburcu işlemleri tamamlandığında sistem üzerinden e-reçete verilerek acil servisten çıkışı yapılır. Nöbetçi eczanelerin listesi günlük olarak hasta bekleme alanında yer alan monitörde yayınlanmaktadır.
Tüm zehirlenmeler adli olgulardır. Adli vakalarda, hastane kolluk kuvvetleri eşliğinde acil servis hekimi tarafından adli vaka tutanağı sistem üzerinden doldurularak tutanağın bir nüshası kolluk kuvvetine, diğer nüshası ve hastaya yapılan her türlü girişimlere ait evraklar (röntgen, tomografi vb.) adli kalem birimine teslim edilir.
Acil durum yaşandığında acil servis personelleri tarafından hasta ve yakınlarına gerekli bilgilendirme yapılır ve acil durum ve afet yönetim planı dâhilinde gerekli önlemler alınır. Hastanemiz olağandışı ve afet hallerinde İl Sağlık Müdürlüğü afet birimi ve 112 Komuta Kontrol Merkezi’nin bilgisi dahilinde uygulamakla yükümlüdür.
Acil Servisimizin hemen yanında konumlanan KBRN (Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer Olaylar) Ünitesi ise olası kimyasal, biyolojik, radyolojik veya nükleer maruziyet durumlarına karşı özel olarak yapılandırılmıştır. Ünitemiz, bu tür olaylara yönelik izolasyon, dekontaminasyon ve müdahale süreçlerinin etkin şekilde yürütülmesini sağlayacak donanım ve personel altyapısına sahiptir. Bu kapsamda, hem acil sağlık hizmetlerinin sunumu hem de olağanüstü durumlara karşı hazırlıklı olma açısından hastanemiz güçlü bir organizasyon yapısına sahiptir.
Acil serviste ilaç/ malzeme ve cihazların yönetimi mevzuata uygun olarak düzenlenmiştir. Acil Serviste Risk Yönetimi doğrultusunda hazırlanan Acil servis risk planı, risk değerlendirme ekibi ve acil birim sorumlusu tarafından yapılmaktadır.
